Een symbolische start voor woningbouwproject NoordBaak.

8/11/2023

Vrijdag 27 oktober brengen kopers hun eerste bezoek aan nieuwbouwproject NoordBaak.

Waar vroeger schepen te water werden gelaten in het IJ, hebben tientallen kopers samen met andere genodigden de start gevierd van de bouw van woningbouwproject NoordBaak. Na een spectaculaire lancering in een valboot onthulden stadsdeelvoorzitter van Amsterdam Noord, Brahim Abid en G&S&-directeur Diko Ruit het kunstwerk 'Meet me at the Lighthouse'. Het werk van artiest Klaas Lageweg zal een centrale plek in het gebouw krijgen.

Het project NoordBaak bestaat uit vier woongebouwen, een binnentuin, parkeervoorzieningen en commerciële voorzieningen in de plint. Met een directe ligging aan het IJ en heeft NoordBaak een unieke locatie binnen de NDSM-werf.

Door de snelle verkoop van alle 71 koopappartementen en de succesvolle verkoop aan Woonstichting Lieven de Key kon Kondor Wessels Amsterdam direct na de zomer starten met de bouw. In 2026 ontvangen alle kopers de sleutel van hun nieuwe woning.

Het project NoordBaak maakt onderdeel uit van NDSM-West. De Amsterdamse ontwikkelaar G&S& is hier tot 2030 bezig met de gebiedsontwikkeling en werkt onder meer aan de projecten BinnenDok, openbare parkeergarage NDSM, Nautisch NDSM, BuurtHaven en De IJ-Loods.